Fox, Newsmax свалят собствените си излъчени претенции за избори

Изображение чрез екранна снимка на Fox News

Тази статия е препубликувана тук с разрешение от Асошиейтед прес . Това съдържание се споделя тук, защото темата може да заинтересува читателите на Snopes, но не представлява работата на Snopes за проверка на факти или редактори.



НЮ ЙОРК (АП) - Две предизборни технологични компании, чиито имена се появиха във фалшивите обвинения на президента Доналд Тръмп за широко разпространени измами на гласоподаватели по време на президентските избори, се борят, което предизвика необичайни публични изявления от Fox News и Newsmax



Изявленията през уикенда и в понеделник дойдоха, след като компаниите Smartmatic и Dominion повдигнаха перспективата за съдебни искове за докладване на невярна информация за тях, според тях.

Двете компании бяха посочени в предложението на кампанията, че преброяването на гласовете в суинг държави се манипулира в полза на новоизбрания президент Джо Байдън. Компаниите отричат ​​няколко изявления, направени за тях, и няма доказателства, че някоя система за гласуване е променила или изтрила гласовете на изборите през 2020 г.



Почти две минути предварително записан сегмент беше излъчен през уикенда в програма на Fox Business Network, организирана от предаванията на Lou Dobbs и Fox News Channel с Мария Бартиромо и Жанин Пиро.

Това дойде дни след като Smartmatic изпрати писмо със заплаха за съдебен иск до Fox и други две мрежи, популярни сред поддръжниците на Тръмп, Newsmax и One America News Network.

Двуминутните сегменти на Fox се излъчиха под формата на сесия с въпроси и отговори между глас извън екрана и Еди Перес, експерт по технологии за гласуване в безпартийния технологичен институт с отворен код.



„Не съм виждал доказателства, че софтуерът Smartmatic е бил използван за изтриване, промяна или промяна на каквото и да било, свързано с табулациите на гласовете“, каза Перес.

Компанията казва, че единствената й работа, свързана с изборите през 2020 г. в САЩ, е в Лос Анджелис. Адвокатът на Тръмп Рудолф Джулиани погрешно твърди, че Smartmatic е основана във Венецуела от бившия диктатор Уго Чавес с цел фиксиране на избори. Smartmatic стартира във Флорида през 2000 г. Неговият основател е Венецуела, но компанията заяви, че Чавес никога не е участвал, а последната й работа във Венецуела е през 2017 г., когато софтуерът установи, че правителството съобщава за фалшиви номера на избирателната активност.

След излъчването на сегмента в неделя в шоуто на Bartiromo, тя каза: „Значи това е мястото, където стоим в момента. Ще продължим да разследваме. ”

на какво е джил биден лекар

Перес също заяви, че няма очевидни бизнес отношения между Smartmatic и адвокатите на Dominion Trump твърдят без доказателства, че системата за преброяване на гласовете на Dominion, използвана на някои места в американските избори, е използвала софтуера на Smartmatic.

Запитан в понеделник за сегментите, адвокатът на Smartmatic, J. Erik Connolly, каза, че компанията „не може да коментира скорошното излъчване на Fox News поради потенциални съдебни спорове“.

Мрежата не коментира извън ефирните сегменти, излъчени през уикенда.

Изявление, излъчено от водещите на Newsmax в понеделник, което също беше отпечатано на уебсайта на компанията, беше много по-широко и засягаше както Smartmatic, така и Dominion.

В изявлението Newsmax казва, че има „няколко факта, които нашите зрители и читатели трябва да знаят“, сред тях липсата на бизнес отношения между двете компании или че Dominion е имал някакви отношения на собственост с Джордж Сорос, председател на камарата Нанси Пелоси и други.

„Не са предложени доказателства, че Dominion или Smartmatic са използвали софтуер или препрограмирали софтуер, който е манипулирал гласовете на изборите през 2020 г.“, каза Newsmax.

Говорителят на компанията Антъни Рицо заяви, че самият Newsmax никога не е твърдял, че е неподходящ, но че други са се появили в мрежата, за да повдигнат въпроси за Smartmatic.

„Както всяка голяма медия, ние предлагаме форум за обществени тревоги и дискусии“, каза той.

Нямаше незабавен отговор на искане за коментар от OANN.

Dominion не е насочена конкретно към никоя новинарка. Вместо това миналата седмица нейните адвокати изпратиха писмо до Сидни Пауъл, в което настояват привърженикът на Тръмп да оттегли няколко от „дивите и безразсъдни“ твърдения, които тя е направила за тях. Компанията заяви, че някои от нейните служители са били преследвани, тормозени и получавали заплахи за смърт.

Пауъл, апелативен адвокат от Тексас, беше част от юридическия екип на президента веднага след изборите, но беше дезавуиран след обвинения в схема за манипулиране на машини за гласуване.

В писмото си до Пауъл адвокатите на Dominion Томас Клеър и Меган Майер заявяват, че компанията няма връзки „с китайското правителство, правителството на Венецуела, Уго Чавес, (британски политик) Малок Браун, Джордж Сорос, Бигфут или чудовището от Лох Нес. ”

Пауъл не върна веднага искане за коментар.

Клеър каза, че непосредственият фокус на Dominion е върху Пауъл за това, което тя казва за компанията.

„Продължавайки напред, ние със сигурност ще разгледаме отблизо другите, които са участвали пряко в клеветническата кампания, както и онези, които безразсъдно са предоставили платформа за тези дискредитирани твърдения“, каза той.

Интересни Статии